L’assemblea de socis [14 de febrer de 1960] elegeix com a president, “per unanimitat” segons l’acta, en Màrius Samarra i li atorga “plenos poderes para elegir a los restantes componentes de su mandato entre las personas que él considere competentes y capaces de responsabilizarse en desempeñar sus cargos”.
(…)
Entre el 8 i el 15 de maig de 1960, Joventuts Musicals impulsa la I Setmana Cultural, que es presenta com un intent de dinamitzar el que el diari local anomena el “desolador panorama cultural que ofrece nuestra localidad” i que inclou mostres de tot el ventall d’activitats que s’apleguen sota el nom de Joventuts Musicals: des d’una nova actuació del quintet de jazz liderat pel baixista Jack Hand […] fins als concerts de les pianistes Maria Vancells i Carmen Undebarrena, passant per les conferències d’Alexandre Cirici Pellicer, Rafael Tasis i Jordi Roch, o la projecció de La muerte de un ciclista d’Antonio Bardem.
(…)
Però ben aviat un nou camp d’acció s’obrirà pas amb força dins del programa de Joventuts Musicals. Tot i no haver-se aprovat explícitament en l’assemblea, a partir de la tardor del 1960 la Junta Directiva comptarà amb un vocal de teatre, Jordi Samarra, que ja a finals d’octubre anuncia la intenció que té una colla de socis de crear un grup teatral dins l’entitat.
Fragments del llibre Per amor a l’art. 75 anys d’història cultural a Terrassa. Volum 2 (1940-1976), capítol 11.