El Cor Montserrat participarà entre el 24 de setembre i el 25 d’octubre en cinc activitats de característiques molt diverses a Terrassa. La programació portarà el Cor a participar en actes de record i homenatge, experimentar amb la música electrònica, recuperar les cançons de vi i taverna i formar part de la commemoració del centenari del naixement de l’abat Cassià M. Just.
La primera cita serà el dijous 24 de setembre, a les 20.00 h, en l’acte de record i commemoració de les víctimes de la riuada del 62. El Cor Montserrat participarà en l’ofrena i l’acte institucional organitzat per l’Ajuntament de Terrassa al Raval de Montserrat, on interpretarà dues peces.

Només un dia després, el divendres 25 de setembre, a les 22.30 h, arribarà una proposta de característiques ben diferents. El Cor participarà en la instal·lació «La luz del lobo no pesa», del Festival TNT, al parc de Vallparadís. La intervenció suposarà el contacte del Cor Montserrat amb la música electrònica.

L’activitat continuarà el dijous 1 d’octubre, a les 19.00 h, amb un acte especialment vinculat a la història del Cor. A la Sala de Plens de l’Ajuntament de Terrassa tindrà lloc el lliurament, a títol pòstum, de la Medalla d’Honor de la Ciutat a Joan Casals, fundador i exdirector del Cor Montserrat durant 40 anys. El Cor participarà en l’acte interpretant una peça.

Cançons de vi i taverna amb Jaume Ayats
El diumenge 4 d’octubre, de 17.00 a 20.00 h, el Bar dels Amics acollirà un taller obert i participatiu de cançons de vi i taverna, a càrrec de Jaume Ayats.
La proposta convida a compartir i cantar aquest repertori en un ambient participatiu. Tal com anuncia el cartell de l’activitat, seran gratuïts «els primers porrons de vi dolç, i fins que comencem a agafar el to».

El centenari del naixement de Cassià M. Just
El programa es tancarà el diumenge 25 d’octubre amb un acte públic a la parròquia de la Sagrada Família de Terrassa dedicat a commemorar el centenari del naixement de l’abat Cassià M. Just i a explicar-ne la transcendència cultural i espiritual.
L’acte començarà a les 17.00 h amb una conferència del pare Bernabé Dalmau, que presentarà el context històric del centenari, la trajectòria de Cassià M. Just com a abat i la seva vinculació amb l’Escolania i el món musical montserratí.
A continuació hi haurà la participació del Cor Montserrat, amb un repertori seleccionat a partir de peces relacionades amb composicions pròpies de Cassià M. Just i d’altres que ell mateix va impulsar i preservar. El programa inclourà també intervencions d’orgue de Mercè Sanchís, amb peces de Cassià M. Just.

