Inauguració divendres 9 de febrer, a les 19:00h.
A càrrec de Jordi Duque.
Tècnica: Fotomuntatge digital
L’Autor
Egarenc des de fa dos anys i original d’Igualada. Sempre m’ha agradat el dibuix, el cinema i el món “friki” en general.
Originalment vaig començar a utilitzar el fotomuntatge digital per fer bromes i cosetes per als meus amics i familiars. Aviat em vaig adonar que també podia ser una gran eina per expressar el món que cadascú porta a dins.
L’Obra
Cadascuna de les imatges exposades ha nascut d’una idea, pensament o sentiment intern. A partir d’aquest moment inicial es fa un esbós mental de com plasmar-la cap a l’exterior. La següent fase és buscar imatges que combinant-les s’apropin al màxim possible a la idea original. Moltes de les obres són simplement imatges d’internet modificades i foto-manipulades fins la sacietat (fins 20 o 30 imatges en la mateixa obra), d’altres són fotografies fetes per mi mateix o bé una barreja de les dues.
Existeixen tres línies diferents en l’exposició:
- Edificis: Els edificis són interessants por si mateixos. En ells s’amaguen mil secrets. Allà on vaig m’agrada fotografiar-los i fer-ne bretolades visuals.
- Assassins de pel·lícula Warholitzats: No deixen de ser personatges carismàtics de les seves pel·lícules. No són Marilyn Monroe però i què? Algú ha de pensar també en ells.
- ¿?: Aquí res té a veure entre si. Idees diverses sobre el pas del temps, l’amor, la creativitat, la llibertat i els entorns que ens rodegen. Us podeu servir vosaltres mateixos.
Referències
Trago de Grog fa menció a la gran aventura gràfica de Lucas Arts; The Secret of monkey Island, on es parodiava una antiga beguda dels mariners britànics, el Grog.
“El grog es la bebida preferida de todo pirata del mundo, y está formada por gran cantidad de ingredientes muy dispares, siendo muy corrosiva. Su fórmula contiene uno o más de los siguientes ingredientes (tal y como indican los tres jefes piratas): queroseno, glicol propílico, endulzantes artificiales, ácido sulfúrico, ron, acetona, colorante rojo Nº 2, SCUMM, grasa para ejes, ácido para baterías y/o pepperoni.”
Aquesta exposició fa un piquet d’ull al videojoc i a la beguda, ja que per a molts i evidentment per a un servidor, va ser referència durant molt temps pel seu humor, ironia i carismàtics personatges, arribant inclús a ser una icona de l’art pop.
L’horari de l’exposició és el del bar: de les 3 de la tarda fins a tancar